ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Φυσική

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ t%ce%b1bo-11-a6 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 1o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Φυσική
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://eclass.emt.ihu.gr/courses/FD317/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Η/Ο φοιτήτρια/τής θα έχει αποκτήσει θεωρητικές γνώσεις Φυσικής. Επιπλέον όσον αφορά από την/τον ίδια/ο, στην ειδίκευση των γενικών γνώσεων του φυσικού κόσμου, θα έχει αναπτύξει τις απαραίτητες δεξιότητες διαμέσου της κατανόησης των σχετικών εφαρμογών. Τις εξειδικευμένες αυτές γνώσεις της Φυσικής λοιπόν, θα μπορεί να τις συνδέει με άλλα γνωστικά αντικείμενα του τμήματος Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας. Παράλληλα διαμέσου της καλλιέργειας της μεταγνώσης, θα έχει υιοθετήσει σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους και καλές πρακτικές, όσον αφορά την πρόσκτηση της επιστημονικής φυσικής γνώσης, τη διαχείριση της πληροφορίας, τη λήψη απόφασης και την επίλυση προβλημάτων.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Διερευνητική μάθηση και επίλυση προβλημάτων.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.
  • Σχεδιασμός και διαχείριση έργων.
  • Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα.
  • Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Ενέργεια, Ισχύς, Απλές Μηχανές (μορφές ενέργειας, ισχύς παραγόμενου έργου, απόδοση μηχανής).
  • Θερμότητα και Αρχές Θερμοδυναμικής (διάδοση θερμότητας, θερμιδομετρία, μεταβολές της κατάστασης των σωμάτων, νόμοι θερμοδυναμικής, βιολογικά φαινόμενα).
  • Μηχανική Ρευστών (αρχές υδροστατικής, πίεση, πραγματικά και ιδανικά ρευστά, υδροστατική, αέρια σε ισορροπία, ιδανικά ρευστά σε κίνηση, ροή πραγματικών ρευστών, επιφανειακή τάση, δυνάμεις συνεπαφής, κατηγορίες πραγματικών ρευστών, ώσμωση, ωσμωτική πίεση).
  • Αρχές Λειτουργίας Οπτικών Οργάνων (ανάκλαση και διάθλαση φωτός, οπτικό σύστημα, φακοί, μικροσκόπιο, Laser και εφαρμογές αυτής).
  • Αρχές Ηλεκτρονικής Μικροσκοπίας (κυματικές ιδιότητες ηλεκτρονίου, τεχνικές ηλεκτρονικής μικροσκοπίας, ηλεκτρονικό μικροσκόπιο, στοιχειομετρική ανάλυση με ακτίνες Χ).
  • Αρχές Φασματοσκοπίας (φασματικές περιοχές, φασματοσκοπία και φάσματα, φασματοσκοπία μικροκυμάτων, υπέρυθρου, Raman, μαγνητικού συντονισμού, ηλεκτρονική φασματοσκοπία μορίων).
  • Ραδιενέργεια και Δοσιμετρία (πυρήνας ατόμων, ραδιενεργή διάσπαση και ακτινοβολία, σχάση, σύντηξη πυρήνων, μέτρηση ραδιενέργειας, βιολογικές επιδράσεις).
  • Παραδείγματα Εφαρμογών και Δραστηριότητες Ασκήσεων, όσον αφορά την παραπάνω θεματολογία της Φυσικής.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. τόσο στις παραδόσεις των μαθημάτων όσο και στην εργαστηριακή εκπαίδευση με στόχο την πρόκληση διαλόγου με τους φοιτητές και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης τους.
  • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της  ηλεκτρονικής πλατφόρμας e‐class.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις39
Εργαστηριακές Ασκήσεις15
Μη καθοδηγούμενη μελέτη46
Σύνολο100
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Μέθοδος αξιολόγησης:

  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης,
  • Εργαστηριακή Εργασία,
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης.

Το μάθημα αποσκοπεί στην κατάκτηση των  βασικών γνώσεων Φυσικής και των δεξιοτήτων ζωής και τεχνολογίας.

Κριτήρια αξιολόγησης:

Οι φοιτητές

  • Μελέτησαν και κατανόησαν ειδικά θέματα της Φυσικής, που είναι σχετικά με τον επιστημονικό κλάδο της Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας;
  • Κατάκτησαν γενικότερες γνώσεις, όσον αφορά την ερμηνεία φυσικών φαινομένων και νόμων του περιβάλλοντα κόσμου, τη διαχείριση της πληροφορίας και την επίλυση προβλημάτων;
  • Μπορούν να εφαρμόζουν σύγχρονες τεχνολογικές μεθόδους, οι οποίες ως πρακτικές υποστηρίζονται από εξειδικευμένες γνώσεις Φυσικής;
  • Έδειξαν ενδιαφέρον για την τεχνολογία, ενδυνάμωσαν τη μεταγνωστική ικανότητα ανάπτυξαν τις δεξιότητες ζωής και τεχνολογίας;

Τα κριτήρια αξιολόγησης αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα και είναι προσβάσιμα από τις/τους φοιτήτριες/ές διαμέσου της πλατφόρμας e-class, στην «περιγραφή του μαθήματος».

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Βιβλίο (κωδικός 18549052) Giancoli (2011). Φυσική για επιστήμονες και Μηχανικούς. Εκδόσεις Α.Τζιόλα και υιοί Α.Ε.
  2. Βιβλίο (κωδικός 33074351) Ηalliday D. κ.α. (2012) Φυσική. Εκδόσεις Γ. Δαρδάνος και ΣΙΑ Ε.Ε.
  3. Βιβλίο (κωδικός 11244) Καρακώστας Θ. και Φ. Κομνηνού (1992) Ειδικά Κεφάλαια Φυσικής. Εκδόσεις Ζήτη Π. και ΣΙΑ ΙΚΕ.
  4. Halliday D. et al. (2001) Fundamentals of Physics. 6th edition. ISBN: 978-0-471-32000.