ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ξένη Γλώσσα

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Σχολή Γεωτεχνικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ Τμήμα Αγροτικής Βιοτεχνολογίας και Οινολογίας
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Προπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ t%ce%b1bo-11-a7 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 1o
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ξένη Γλώσσα
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3 3
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Γενικού υποβάθρου
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://eclass.emt.ihu.gr/courses/FD159/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Το συγκεκριμένο μάθημα σχεδιάστηκε με σκοπό την εμβάθυνση της μελέτης της Αγγλικής γλώσσας σε σχέση με το γνωστικό αντικείμενο των φοιτητών και η ενδυνάμωση γλωσσικών τους  ικανοτήτων, οι οποίες θεωρούνται απαραίτητες όχι μόνο για τις προπτυχιακές ή και μεταπτυχιακές σπουδές τους αλλά και για το μελλοντικό εργασιακό περιβάλλον τους.

Το μάθημα επικεντρώνεται στις τέσσερις περιοχές εκμάθησης μιας γλώσσας: κατανόηση και παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου. Το στοιχείο της κατανόησης γραπτού λόγου αποτελείται από ασκήσεις  στην κατανόηση μικρών και μεγάλων επιστημονικών κειμένων, έτσι ώστε να εμπλουτίζεται το λεξιλόγιο των φοιτητριών/φοιτητών αλλά και παράλληλα να επιτυγχάνεται εξοικείωση με τις στρατηγικές ανάλυσης επιστημονικών  κειμένων. Στα πλαίσια αυτά ζητείται από τους φοιτητές να κατανοούν και να εμβαθύνουν σε εκτεταμένα επιστημονικά άρθρα τα οποία καλύπτουν πεδία της επιστήμης τους. Το στοιχείο της παραγωγής γραπτού λόγου περιλαμβάνει εντατική άσκηση στη συγγραφή περιορισμένης έκτασης κειμενικών ειδών.

Στόχοι του Μαθήματος:

  • Κατανόηση εξειδικευμένων αγγλικών κειμένων που σχετίζονται με τη επιστήμη τους.
  • Βελτίωση στους τομείς των ακαδημαϊκών δεξιοτήτων ( πχ Βελτίωση της ικανότητας των φοιτητών να γράψουν αποτελεσματικά για ακαδημαϊκούς σκοπούς χρησιμοποιώντας μια ποικιλία εργασιών).
  • Βελτίωση της ικανότητας των φοιτητών να χρησιμοποιούν πηγές και να συνθέτουν αποτελεσματικά από αυτές.
  • Προετοιμασία των φοιτητών για συμμετοχή σε ξενόγλωσσες διαλέξεις, σεμινάρια και συζητήσεις.
  • Προετοιμασία των φοιτητών και ανάπτυξη στρατηγικών για την κατανόηση προφορικού λόγου.
  • Εξάσκηση στις 4 γλωσσικές δεξιότητες (κατανόηση και παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου).
  • Διδασκαλία και εμπέδωση λεξιλογίου σχετικό με τους τομείς του προπτυχιακού προγράμματος της Σχολής.
  • Παροχή πληροφοριών σχετικά με θέματα σχετικά με τα πεδία των σπουδών τους τα οποία θα αποτελέσουν τη βάση για δημιουργική, ακαδημαϊκή συζήτηση.
  • Ενθάρρυνση της αυτονομίας των φοιτητών στη μάθηση.
  • Ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης των φοιτητών για συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά συνέδρια, προγράμματα κλπ.
  • Εστίαση στην έρευνα.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Γενικά αναμένεται ότι οι φοιτητές:

  • Να αναπτύξουν τις τεχνικές στην ανάγνωση αγγλικών εξειδικευμένων κειμένων για να βρίσκουν γενικές και ειδικές πληροφορίες.
  • Να αποκτήσουν εξειδικευμένο λεξιλόγιο και θα αυξήσουν το φάσμα λεξιλογίου στον τομέα της επιστήμης τους.
  • Να αντλούν και θα μεταφέρουν πληροφορίες από την ομιλία καθώς και την ακρόαση και ανάγνωση κειμένων και άρθρων από το χώρο της επιστήμης τους.
  • Να τελειοποιήσουν τις επικοινωνιακές λειτουργίες της γλώσσας.
  • Να Θα αξιοποιήσουν γνώσεις των γραμματικών και λεξικοσυντακτικών δομών σε επίπεδο Β2 -Γ1.
  •  Να βελτιώσουν την ικανότητα να γράφουν σε ακαδημαϊκό ύφος και να εκφράζουν βασικές ιδέες γραπτά και προφορικά με όσο το δυνατό ακριβή τρόπο.
  • Να αναπτύξουν συνεργασία μέσα από ομαδικές ασκήσεις και να βελτιώνουν την κριτική σκέψη.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Διδασκαλία ειδικών κειμένων/άρθρων κλπ.
  • Λέξεις και φράσεις στα αγγλικά που αφορούν την επιστήμη τους, όπως λεξιλόγιο που σχετίζεται με περιβαλλοντικά προβλήματα, αειφορία , εδαφολογία, φυσιολογία της αμπέλου, ασθένειες, παρασκευή οίνου,  μάρκετινγκ, γλώσσα στατιστικής κτλ.
  • Εμπλουτισμός λεξιλογίου: χρήση των λέξεων που ταιριάζει η μια με την άλλη, (collocations), σύνθετες λέξεις, συνδετικές λέξεις (linkers-sentence connectors)) αντίθετες, συνώνυμες, παράγωγες, ακαδημαϊκό λεξιλόγιο κτλ.
  • Ακαδημαϊκή γραφή: δημιουργία και είδη παραγράφου κατάλληλη χρήση των συνδέσμων για τη συγγραφή ενός ακαδημαϊκού κειμένου όπως μια επιστημονική εργασία ή ένα δοκίμιο που σχετίζονται με την οινολογία γενικότερα, η σύνοψη και η εξαγωγή συμπερασμάτων, σημειώσεις (taking notes), περιλήψεις, βιογραφικά σημειώματα, εμπορικές επιστολές, αιτήσεις , υπομνήματα, υπηρεσιακά σημειώματα, επιχειρηματολογία κτλ.
  • Επικοινωνιακές Γλωσσικές Λειτουργίες όπως: ανταλλαγή και  αναζήτηση πληροφοριών, έκφραση συμφωνίας και διαφωνίας, αξιολόγηση καταστάσεων, debating,  κτλ.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • Πρόσωπο με πρόσωπο.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Χρήση Τ.Π.Ε. τόσο στις παραδόσεις των μαθημάτων όσο και στην εργαστηριακή εκπαίδευση με στόχο την πρόκληση διαλόγου με τους φοιτητές και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης τους.
  • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της  ηλεκτρονικής πλατφόρμας e‐class.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Εργαστηριακές Ασκήσεις26
Μη καθοδηγούμενη μελέτη23
Σύνολο75
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Μέθοδος αξιολόγησης:

  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης,
  • Εργαστηριακή Εργασία,
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ