ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Instrumental Chemical Analysis

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agricultural Biotechnology and Oenology
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ t%ce%b1bo-44-%ce%b44 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 4th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Instrumental Chemical Analysis
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Lectures 2 5
Laboratory 2
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Special Background
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Greek
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://eclass.emt.ihu.gr/courses/FD333/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

The objective of the Instrumental Analysis course is to acquaint the students with the modern methods of instrumental chemical analysis at a theoretical and practical level. More specifically, in the theoretical traditions, emphasis is placed on the principle of each method, on its organization, on the interpretation of the graphs or spectra provided each time, as well as on the processing of the results for qualitative and quantitative measurements. Special emphasis is given at the end for choosing a method/or and  methods for solving specific analytical practical problems from research or from industrial practice.

The purpose of the workshop is to familiarize students with the organization and applications of Instrumental Analysis Methods (which are usually used in research laboratories, in public or private control laboratories, while at the same time it aims to:

  • The direct connection of theoretical knowledge with practical application.
  • Learning how to properly prepare the sample before analyzing it.
  • The understanding of the basic operational parameters on which each method of instrumental analysis depends.
  • Learning the correct process of measuring, receiving, processing the data and estimating the final result.
  • At the same time as the previous ones, students are trained in writing laboratory reports.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Autonomous Work.
  • Decision making.
  • Generation of new research ideas.
  • Production of free, creative and inductive thinking.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Introduction to Instrumental Chemical Analysis.
  • Sampling- Preparation of sample for analysis.
  • Extraction techniques.
  • Distillation techniques.
  • Chromatographic analysis techniques.
  • Gas Chromatography (GC).
  • High Performance Liquid Chromatography (HPLC).
  • Spectroscopic analysis techniques.
  • Ultraviolet-Visible Spectrophotometry (UV-Vis).
  • Infrared Spectroscopy (IR).
  • Raman spectroscopy.
  • Nuclear Magnetic Resonance Spectroscopy (NMR) (1H, 13 C NMR).
  • Mass Spectrometry (MS).
  • Exercises.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • In the classroom: face to face.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Use of Powerpoint slides. Communication with students via e-mail.
  • Learning process support through access to the e-class, online databases, etc.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures26
Laboratory practice26
Individual laboratory work (report results)33
Essay writing40
Total125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

I. Final written exam in the theory of the course which includes:

  • Short Answer Questions (40%)
  • Evaluation of theory elements (40%)
  • Problem Solving (20%)

II. The examination in the laboratory part of the course consists of:

  • the students’ participation in the workshop:
    • oral exams before and during the exercises (25%)
    • evaluation of laboratory reports, processing laboratory results (25%)
  • final written exam (50%).
    Final exam in the laboratory part of the course which includes:

    • Short answer questions
    • Multiple choice test

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. [68380342]: Αναλυτική Χημεία, Αναλυτική Χημεία, Θεμελής Δημήτριος Γ., Ζώτου Αναστασία – Στέλλα.
  2. [102076784]: Principles of Instrumental Analysis, Skoog Holler Crouch.
  3. [102076868]: Instrumental chemical analysis, Bratakos M.
  4. [22702833]: INSTRUMENTAL CHEMICAL ANALYSIS, I. PAPADOGIANNIS-B. SAMANIDOU.
  5. [94643529]: Instrumental Analysis, Granger II M. Robert, Yochum M. Hank, Granger N. Jill, Sienerth D. Karl.
  6. Principles of Instrumental Analysis. D. A. Skoog, F. James Holler, T. A. Nieman (Translation: M. I. Karagiannis, K. I. Efstathiou, N. Haniotakis).
  7. Analytical Chemistry, G. Christian, P. Dasgupta, K. Schug, Odysseus Publishing Ltd.
  8. Ενόργανη Χημική Ανάλυση, Π. Α. Ταραντίλης, Μ. Πολυσίου, Χ. Παππάς, Πανεπιστημιακές σημειώσεις.