ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Food and Beverage Engineering

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agricultural Biotechnology and Oenology
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ tabo-61-%cf%83%cf%841 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Food and Beverage Engineering
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Tutorials (Theory) 3 5
Laboratory exercises (practice works) 2
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Specialization
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Greek
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://eclass.emt.ihu.gr/courses/FD339/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

The purpose of the course is to enable studentς to acquire basic engineering skills in order to:

a) to be able to interpret situations and changes observed in food processing and
b) calculate the necessary parameters and variables in food processing.

At the end of the course students will be able to:

  • Calculate and determine key parameters such as process time, energy required and flow rates for equipment selection and process evaluation necessary in food processing.
  • Interpret situations and changes observed in food processing processes.
  • Convert units and manipulate water vapor tables.
  • To acquire basic knowledge of the main physical properties of food and to carry out mass and energy balances.
  • Calculate variables and mass balances in food processing processes.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Autonomous work.
  • Team Work.
  •  Project planning and management.
  • Promotion of free creative and coumputational thinking.
  • Research, analysis and synthesis of data and information, using the necessary technologies.
  • Adaptation to new and novel circumstances.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Theoretical Part ofthe Course

  • Fundamental concepts of engineering, specific heat, enthalpy, water vapor tables.
  • Thermal conductivity, viscosity, water activity.
  • Mass balance and energy balance.
  • Mechanicalenergyequation. Momentumbalance.
  • Rheology: concept and measurement of viscosity, types of fluids, rheological characterization of fluids. Momentum transfer: flow types, Reynolds number, friction during fluid flow, mechanical energy balances-Bernoulli equation.
  • Heat transfer: heat transfer mechanisms, conduction heat transfer, circulation heat transfer, radiation heat transfer, dielectric and resistive heating, steady state heat transfer, unsteady (non-steady) state heat transfer.
  • Mass transfer: Fick’s law, mass transfer coefficients, diffusion equations.

 

Laboratory Part of the Course

It includes laboratory exercises on the following topics:

  • MassBalance.
  • ViscosityMeasurement.
  • Filtration.
  • Drying.
  • HeatTransfer.
  • Centrifugation.
  • Sedimentation.
  • Mixing.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • In the classroom, face to face.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Basic software (windows, word, power point, the web, etc.).
  • Support of learning process through the electronic platform / e-class.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures39
practice works (lab exercises)26
Lab reports50
Individual Study10
Total125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

The exams are conducted in Greek and include:

  1. Written final exam (60%) including:
    • Comparative evaluation of theory elements.
    • Development of the way of thinking.
  2. Written final laboratory exam (40%) which includes:
    • Comparative evaluation of elements of laboratory exercises.
    • Development of critical thought.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Βιβλίο [68369781]: Βασικές Αρχές Μηχανικής Τροφίμων, Ζόγκζας Νικόλαος.
  2. Βιβλίο [59396470]: Εισαγωγή στη Μηχανική Τροφίμων, R. Paul Singh, Dennis R. Heldman.
  3. Λαζαρίδης Χ. (2007) Μηχανική Τροφίμων, Eκδόσεις Γιαχούδη Ι.ΚΕ.
  4. Λαμπρόπουλος Α., Ανέστης Σ., (2005) Μηχανικές και Θερμικές Διεργασίες των Τροφίμων: Θεωρία, Εκδόσεις Πύλες.
  5. Λαμπρόπουλος Αθανάσιος, Ανέστης Στυλιανός (2005) Μηχανικές και θερμικές διεργασίες των τροφίμων- Εργαστηριακό εγχειρίδιο, Εκδόσεις Πύλες.
  6. BrodkeyR., HersheyH. Φαινόμενα Μεταφοράς (μετάφραση). Εκδόσεις Τζιόλα, 1989.
  7. Susanta Kumar Das, Madhusweta Das(2019) Fundamentals and Operations in Food Process Engineering, Taylor & Francis, CRC Press, ISBN        1466560908, 9781466560901.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  • Journal of Food Engineering,
  • Food Structure,
  • Food and Bioproducts Processing,
  • Innovative Food Science and Emerging Technologies.