ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Analytical Biotechnology

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agricultural Biotechnology and Oenology
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ tabo-62-%cf%83%cf%842 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 6th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Analytical Biotechnology
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Lectures 2 5
Laboratory 2
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Specialization
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Greek
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) https://eclass.emt.ihu.gr/courses/FD303/

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Upon successful completion of the course, the student will be able to:

  • Handles issues of laboratory safety, and disposal and management of laboratory waste.
  • Knows the principles of chemometry and sampling and evaluates and distinguishes errors, reliability and quality of laboratory measurements and applies the rules of good laboratory practice and the rules of reliability control and quality assurance of results.
  • Understands the basic principles of extraction and separation of biomolecules from various biological samples and the techniques used in the analysis of biomolecules and their importance in the identification, qualitative and quantitative analysis of biomolecules.
  • Choose the appropriate method for the study of unknown samples of biological interest and combine information from the various techniques for the qualitative and quantitative analysis of complex biological samples.
  • Develops the appropriate method for the study of unknown samples of biological interest and begins research on objects that require the use of the above laboratory techniques.
  • Collaborates in a team to prepare a study or protocol for the qualitative and quantitative analysis of an unknown biological sample, using interdisciplinary bibliographic data.
Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Work autonomously.
  • Work in teams.
  •  Design and management of laboratory procedures.
  • Advance free, creative and causative thinking.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Theoretical Part

  • Safety management of an analytical laboratory: Analytical biotechnology laboratory safety rules, waste disposal and management, good laboratory practice rules.
  • Evaluation and processing of analytical data: Introduction to sampling and chemometrics for the optimization of analytical measurements, reliability of analytical methods, reliability control and quality assurance program of measurements, Errors and statistical processing of analytical data, presentation of results, selection criteria and conditions for analytical method development and laboratory protocol.
  • Sample preparation: Basic principles of extraction – separation of biomolecules (liquid extraction methods, solid phase extraction, cold and hot extraction, with supercritical fluids, with ultrasound – microwaves, enzymes, dialysis, ultrafiltration, lyophilization).
  • Analytical methods and techniques: Centrifugal analytical techniques, Spectroscopy (ultraviolet-visible absorption spectrophotometry, infrared spectrophotometry, atomic spectrophotometry, molecular emission spectroscopy, molecular luminescence spectrometry, nuclear magnetic resonance spectroscopy, mass spectrometry, circular dichroism, polarimetry, tolerometry, nebulometry), chromatography (adsorption, distribution, gas chromatography, liquid chromatography), combined techniques (LC/MS, GC/MS, etc.), Electrophoretic analysis methods (isoelectric focusing, two-dimensional electrophoresis, capillary electrophoresis, immunoblotting), Electroanalytical analysis methods, Radioisotope analysis methods, Thermal analysis methods (differential scanning calorimetry, differential thermal analysis, thermogravimetric analysis, isothermal titration calorimetry), Enzymatic analysis methods, Nanosystems for ultrafast analysis, Proteomic analysis.

Laboratory Part

The laboratory part of the course consists of applications and examples of methods of analysis with agricultural and industrial interest.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • In the classroom, face to face.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Basic software (windows, word, power point, the web, etc.).
  • Support of learning process through the electronic platform / e-class.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures26
Laboratory26
Laboratory reports/assignments73
Total125
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.
  1. Written final exam (50%) including:
    • Comparative evaluation of theoretical background.
    • Development of the way of thinking.
  2. Written final laboratory exam (50%) which includes:
    • Comparative evaluation of elements of laboratory exercises.
    • Development of the way of thinking.

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Βιβλίο [86053293]: Βιοτεχνολογία-Βασικές Αρχές και Εφαρμογές, Renneberg Reinhard, Berkling Viola, Loroch Vanya, Süßbier Darja.
  2. Βιβλίο [41965278]: ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ: ΕΝΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ, D.G. WATSON.
  3. Schalkhammer, Thomas (2002) Analytical Biotechnology, ISBN 978-3-0348-8101-2.
  4. Holme D. and Peck H. (2001) Analytical Biochemistry, Pearson Education Editions.
  5. Keith Wilson and John Walker (2000) Principles and Techniques of Practical Biochemistry (5th edition), Cambridge University Press.
  6. P.R. Yadav (2005) Experimental Biotechnology, Discovery Publishing House.
  7. Rodney F. Boyer (2000), Modern Experimental Biochemistry (3rd Edition) Addison Wesley Longman.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. Analytical Biotechnology.
  2. Analytical and Bioanalytical Chemistry.