ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Terroir and Vineyard Management

1. ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ School of Geosciences
ΤΜΗΜΑ Department of Agricultural Biotechnology and Oenology
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Undergraduate
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ tabo-911-%ce%b811 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 9th
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Terroir and Vineyard Management
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων.
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Lectures 3 4
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο 4.    
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Γενικής Υποδομής (ΓΥ),Ειδικής Υποδομής (ΕΥ), Γενικών Γνώσεων (ΓΓΔ) και Επιστημονικής Περιοχής (ΔΔΤΝ, ΕΔ, ΕΥΣ, ΗΛ, ΠΑ) .
 Skills Development
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:  Greek (English for Erasmus students)
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Ναι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

2. ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

After acquiring basic knowledge of the vineyard and its environment (agronomic and physiological approaches) as well as viticulture and wine production including plant protection, students are able to participate in the creation and management of the vineyard.

Γενικές Ικανότητες
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών - Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις - Λήψη αποφάσεων - Αυτόνομη εργασία - Ομαδική εργασία - Εργασία σε διεθνές περιβάλλον - Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον - Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σχεδιασμός και διαχείριση έργων - Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα - Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον - Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου - Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής - Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  • Search, analysis and synthesis of data and information, using the necessary technologies.
  • Adaptation to new situations.
  • Decision making.
  • Autonomous work.
  • Team work.
  • Project planning and management.

3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

  • Terroir
    1. The concept of terroir in viticulture: a multidisciplinary concept.
    2. The role of climate.
    3. The role of water and nitrogen nutrition for the vine.
    4. Strengthening the territorial value of the vegetation and management system.
    5. An example of the soil in a PDO zone.
  • Agroecology
    1. Principles and components of agroecology practice.
    2. Agriculture for the conservation of soils, principles and applications in the vineyard.
    3. Case study: establishment and composition of its components – the role of leaf surface in soil conservation viticulture.
  • Self-diagnosis and vineyard inspection
    1. Principles of self-diagnosis.

4. ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.
  • In the classroom, face to face.
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές
  • Basic software (windows, word, power point, the web, etc.).
  • Support of learning process through the electronic platform / e-class.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS

Teaching Organization

ActivitySemester workload
Lectures39
Essay40
Independent Study21
Total100
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες. Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Final exams (50%):

  • Short Answer Questions.
  • Multiple Choice Test.

Essay (50%).

5. ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Συγγράμματα

  1. Ευάγγελος Σουφλερός. «Οινολογία. Επιστήμη και Τεχνογνωσία». Copyright © 1997.ISBN: 960 9699 1 6, Set: 96069924.
  2. ΑργύρηςΤσακίρης. «Οινολογία. Από το σταφύλι στο κρασί». Εκδόσεις Ψύχαλος. Αθήνα 1998. ISBN: 960 7920 058.
  3. Andrew L. Waterhouse , Gavin Sacks , David Jeffery “Χημεία και Βιοχημεία Οίνου: Από τηνΘεωρία στηνΟινοποίηση” ΕκδόσειςRosili 2019.
  4. Pascal Ribèreau – Gayon, Yves Glories, AlainMaujean, DenisDubourdieu.“Traitè d’ OEnologie -(Vol.2)”. Dunod, Paris 1998. ISBN: 2100039481.
  5. Ron S. Jackson. “Wine science. Principles and applications”. Academic Press, Inc. California, 1994. ISBN: 0123790603.
  6. Emile Peynaud. “ Connaissance et travail du vin”. Dunod, Paris 1981. ISBN: 2040114173.
  7. Pascal Ribèreau – Gayon, Yves Glories, Alain Maujean, Denis Dubourdieu.“Traitè d’ OEnologie -(Vol.1)”. Dunod, Paris 1998. ISBN: 2100039481.
  8. Les Entretiens Scientifiques Lallemand. “ La microbiologie des vins mousseux V 3”. Lallemand © Toulouse 1994.
  9. Les Entretiens Scientifiques Lallemand. “Fermentation Technology V 2”. Lallemand © Toulouse 1994.
  10. Hans R. Luthi et Ulrich Vetsch.“Analyses et Apprèciation Microscopiques de vins et jus de fruits dans la pratique”, Collection Avenir OEnologie.
  11. Roger B. Boulton et al. “ Principles and practices of winemaking”, Aspen Publishers Inc., New York, c1996, ISBN: 0834212706.
  12. Bruce W. Zoecklein et al. “Wine analysis and Production ”, Chapman & Hall, New York, c1995,ASIN: 0412982412.
  13. Kenneth C. Fugelsang.“Wine Microbiology” , Aspen Publishers Inc., New York, c1997, ISBN: 0412066114.
  14. Cornelius S. Ough. “Winemaking basics”, Haworth Press, New York, 1991, ISBN: 1560220058.
  15. Richard P. Vine et al. “Winemaking: From grape growing to marketplace”, Chapman & Hall, New York, c 1997, ISBN: 83421699x.
  16. David R. Storm. “Winery utilities: planning, design and operation”, Aspen Publishers Inc., New York, c1997, ISBN:0834219816.
  17. OIV Compendium of International Methods of Analysis of Wines and Musts.

Συναφή επιστημονικά περιοδικά

  1. American Journal of Enology and Viticulture.
  2. Journal International de la Vigne et du Vin.
  3. Journal of the Science of Food and Agriculture.
  4. Agricultural and Food Chemistry.
  5. South African Journal of Oenologie.