Φυσικοχημεία

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Αέρια: ιδανικά αέρια, πραγματικά αέρια, κινητική θεωρία των αερίων, μοριακές ταχύτητες.
  • Υγρά: επιφανειακή τάση, ιξώδες, τάση ατμών, διηλεκτρική σταθερά. Μέτρηση επιφανειακής τάσης και ιξώδους.
  • Στερεά: στοιχεία κρυσταλλοδομής, αλλοτροπία, άμορφα σώματα.
  • Θερμοδυναμική: Θερμοδυναμικές συναρτήσεις (ενθαλπία, εσωτερική ενέργεια, εντροπία, ελεύθερη ενέργεια). Νόμοι της Θερμοδυναμικής. Θερμοχημεία.
  • Συστήματα διασποράς: πλήρως αναμίξιμα υγρά, μερικώς αναμίξιμα υγρά, μη αναμίξιμα υγρά και νόμος κατανομής του Nernst. Προσθετικές ιδιότητες. Νόμος των φάσεων. Κολλοειδή.
  • Χημική ισορροπία: αντιδράσεις στην αέρια φάση, σε ομογενή διαλύματα και ετερογενείς χημικές αντιδράσεις, επίδραση της πίεσης και της θερμοκρασίας στην ισορροπία χημικών αντιδράσεων.
  • Χημική κινητική: ταχύτητα αντίδρασης, τάξη αντίδρασης, μοριακότητα αντίδρασης, σταθερά ταχύτητας αντίδρασης, κινητικές εξισώσεις αντιδράσεων (μηδενικής τάξης, πρώτης τάξης, δεύτερης τάξης), εξίσωση Arrhenius, θεωρία συγκρούσεων, θεωρία ενεργοποιημένου συμπλόκου – ενέργεια ενεργοποίησης, κατάλυση.
  • Εισαγωγή στην Ηλεκτροχημεία. Γαλβανικά και ηλεκτρολυτικά στοιχεία.

Μαθησιακοί Στόχοι

Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές κατανοούν απλά φυσικοχημικά φαινόμενα, επιλύουν συνδυαστικές φυσικοχημικές ασκήσεις.

Γενικές Ικανότητες

  • Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών.
  • Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις.
  • Αυτόνομη εργασία.
  • Ομαδική εργασία.
  • Λήψη αποφάσεων.
  • Εργασία σε διεθνές περιβάλλον.
  • Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον.
  • Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Χρήση Τ.Π.Ε. τόσο στις παραδόσεις των μαθημάτων όσο και στην εργαστηριακή εκπαίδευση με στόχο την πρόκληση διαλόγου με τους φοιτητές και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης τους.
  • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της  ηλεκτρονικής πλατφόρμας e‐class.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις52
Εργαστηριακές Ασκήσεις23
Μη καθοδηγούμενη μελέτη50
Σύνολο125

Αξιολόγηση Φοιτητών

Για το εργαστηριακό μάθημα:

  • Γραπτή τελική εξέταση (70%) και μέσος όρος των εργαστηριακών αναφορών (30%).

Για το θεωρητικό μάθημα:

  • Γραπτή τελική εξέταση.