Ξένη Γλώσσα

Γενικά

Περιεχόμενα μαθήματος

  • Διδασκαλία ειδικών κειμένων/άρθρων κλπ.
  • Λέξεις και φράσεις στα αγγλικά που αφορούν την επιστήμη τους, όπως λεξιλόγιο που σχετίζεται με περιβαλλοντικά προβλήματα, αειφορία , εδαφολογία, φυσιολογία της αμπέλου, ασθένειες, παρασκευή οίνου,  μάρκετινγκ, γλώσσα στατιστικής κτλ.
  • Εμπλουτισμός λεξιλογίου: χρήση των λέξεων που ταιριάζει η μια με την άλλη, (collocations), σύνθετες λέξεις, συνδετικές λέξεις (linkers-sentence connectors)) αντίθετες, συνώνυμες, παράγωγες, ακαδημαϊκό λεξιλόγιο κτλ.
  • Ακαδημαϊκή γραφή: δημιουργία και είδη παραγράφου κατάλληλη χρήση των συνδέσμων για τη συγγραφή ενός ακαδημαϊκού κειμένου όπως μια επιστημονική εργασία ή ένα δοκίμιο που σχετίζονται με την οινολογία γενικότερα, η σύνοψη και η εξαγωγή συμπερασμάτων, σημειώσεις (taking notes), περιλήψεις, βιογραφικά σημειώματα, εμπορικές επιστολές, αιτήσεις , υπομνήματα, υπηρεσιακά σημειώματα, επιχειρηματολογία κτλ.
  • Επικοινωνιακές Γλωσσικές Λειτουργίες όπως: ανταλλαγή και  αναζήτηση πληροφοριών, έκφραση συμφωνίας και διαφωνίας, αξιολόγηση καταστάσεων, debating,  κτλ.

Μαθησιακοί Στόχοι

Το συγκεκριμένο μάθημα σχεδιάστηκε με σκοπό την εμβάθυνση της μελέτης της Αγγλικής γλώσσας σε σχέση με το γνωστικό αντικείμενο των φοιτητών και η ενδυνάμωση γλωσσικών τους  ικανοτήτων, οι οποίες θεωρούνται απαραίτητες όχι μόνο για τις προπτυχιακές ή και μεταπτυχιακές σπουδές τους αλλά και για το μελλοντικό εργασιακό περιβάλλον τους.

Το μάθημα επικεντρώνεται στις τέσσερις περιοχές εκμάθησης μιας γλώσσας: κατανόηση και παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου. Το στοιχείο της κατανόησης γραπτού λόγου αποτελείται από ασκήσεις  στην κατανόηση μικρών και μεγάλων επιστημονικών κειμένων, έτσι ώστε να εμπλουτίζεται το λεξιλόγιο των φοιτητριών/φοιτητών αλλά και παράλληλα να επιτυγχάνεται εξοικείωση με τις στρατηγικές ανάλυσης επιστημονικών  κειμένων. Στα πλαίσια αυτά ζητείται από τους φοιτητές να κατανοούν και να εμβαθύνουν σε εκτεταμένα επιστημονικά άρθρα τα οποία καλύπτουν πεδία της επιστήμης τους. Το στοιχείο της παραγωγής γραπτού λόγου περιλαμβάνει εντατική άσκηση στη συγγραφή περιορισμένης έκτασης κειμενικών ειδών.

Στόχοι του Μαθήματος:

  • Κατανόηση εξειδικευμένων αγγλικών κειμένων που σχετίζονται με τη επιστήμη τους.
  • Βελτίωση στους τομείς των ακαδημαϊκών δεξιοτήτων ( πχ Βελτίωση της ικανότητας των φοιτητών να γράψουν αποτελεσματικά για ακαδημαϊκούς σκοπούς χρησιμοποιώντας μια ποικιλία εργασιών).
  • Βελτίωση της ικανότητας των φοιτητών να χρησιμοποιούν πηγές και να συνθέτουν αποτελεσματικά από αυτές.
  • Προετοιμασία των φοιτητών για συμμετοχή σε ξενόγλωσσες διαλέξεις, σεμινάρια και συζητήσεις.
  • Προετοιμασία των φοιτητών και ανάπτυξη στρατηγικών για την κατανόηση προφορικού λόγου.
  • Εξάσκηση στις 4 γλωσσικές δεξιότητες (κατανόηση και παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου).
  • Διδασκαλία και εμπέδωση λεξιλογίου σχετικό με τους τομείς του προπτυχιακού προγράμματος της Σχολής.
  • Παροχή πληροφοριών σχετικά με θέματα σχετικά με τα πεδία των σπουδών τους τα οποία θα αποτελέσουν τη βάση για δημιουργική, ακαδημαϊκή συζήτηση.
  • Ενθάρρυνση της αυτονομίας των φοιτητών στη μάθηση.
  • Ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης των φοιτητών για συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά συνέδρια, προγράμματα κλπ.
  • Εστίαση στην έρευνα.

Γενικές Ικανότητες

Γενικά αναμένεται ότι οι φοιτητές:

  • Να αναπτύξουν τις τεχνικές στην ανάγνωση αγγλικών εξειδικευμένων κειμένων για να βρίσκουν γενικές και ειδικές πληροφορίες.
  • Να αποκτήσουν εξειδικευμένο λεξιλόγιο και θα αυξήσουν το φάσμα λεξιλογίου στον τομέα της επιστήμης τους.
  • Να αντλούν και θα μεταφέρουν πληροφορίες από την ομιλία καθώς και την ακρόαση και ανάγνωση κειμένων και άρθρων από το χώρο της επιστήμης τους.
  • Να τελειοποιήσουν τις επικοινωνιακές λειτουργίες της γλώσσας.
  • Να Θα αξιοποιήσουν γνώσεις των γραμματικών και λεξικοσυντακτικών δομών σε επίπεδο Β2 -Γ1.
  •  Να βελτιώσουν την ικανότητα να γράφουν σε ακαδημαϊκό ύφος και να εκφράζουν βασικές ιδέες γραπτά και προφορικά με όσο το δυνατό ακριβή τρόπο.
  • Να αναπτύξουν συνεργασία μέσα από ομαδικές ασκήσεις και να βελτιώνουν την κριτική σκέψη.

Μέθοδοι Διδασκαλίας

  • Πρόσωπο με πρόσωπο.

Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών

  • Χρήση Τ.Π.Ε. τόσο στις παραδόσεις των μαθημάτων όσο και στην εργαστηριακή εκπαίδευση με στόχο την πρόκληση διαλόγου με τους φοιτητές και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης τους.
  • Υποστήριξη μαθησιακής διαδικασίας μέσω της  ηλεκτρονικής πλατφόρμας e‐class.

Οργάνωση Διδασκαλίας

ΔραστηριότηταΦόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις26
Εργαστηριακές Ασκήσεις26
Μη καθοδηγούμενη μελέτη23
Σύνολο75

Αξιολόγηση Φοιτητών

Μέθοδος αξιολόγησης:

  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης,
  • Εργαστηριακή Εργασία,
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης.